Pecanje, sportski ribolov, prirodne lepote, samo u emisiji...

zemlje nastavak

Najnovije vesti

02.05.2017.
Komentara 0

Francuska, jezero Etang de la horre

Etang de la horre je teško jezero, tu nema sumnje.

Ovo odredište je za one koje vole izazov. One koje vole da rade za svaku upecanu ribu.

Zašto je teško?

Za početak, jezero je 110 hektara sa konstantnom dubinom od jednog metra. Na tako velikom prostranstvu postoji samo 15 pozicija koje su raspoređene samo sa jedne strane jezera. Kolima prilaz nije moguć zbog guste šume, kroz koju vodi uzana stazica.

Kombi smo morali da ostavimo na parkingu, nedaleko od prve pozicije. Sve stvari smo morali da prenesemo kolicima.

Jezerom vlada mulj, a samo na nekim mestima je peščani sprud. To je ono što nama treba.

Mi smo bili na poziciji broj 6. Tačno naspram peščanog špica.

Ali kad smo stigli na poziciju, shvatili smo da nam je to van dometa. Pesak počinje na 190metara od nas.

Čamac nije dozvoljen. Niti bilo koje drugo plovno sredstvo na daljinski upravljač.

Odlučili smo se za neke bliže spotove. Našli smo nekoliko na 125-135metara udaljenosti.

I zaista je izazov pogoditi spot od nekih 2 kvadratna metra sa te udaljenosti.

Ali zato smo i došli na ovo mesto.

Jedan od zadataka na jezeru je bio i testiranje novih Century Stealth Graphene Štapova. To je nova serija štapova ojačanih sa materijalom zvanom GRAFEN, koji je dobio Nobelovu nagradu 2010. godine. Grafen je ujedno najtanji i najjači materijal na svetu. To je samo jedan začin koje je Century dodao na kombinaciju karbona i sistema smola.

Njegova Anti-Twist tehnologija povećava preciznost i smanjuje otpor struni pri bacanju na velikim udaljenostima. A mi smo se upravo sa tim i susreli. Iako je štap malo krući za moj ukus, ova serija štapova se odlično pokazala za to za čega je napravljena. Za jezera kao što su ova, gde ukoliko ne možete da bacite 140 metara, šanse za ulov su ravne nuli.

Cena jedne takve avanture na jezeru je 600e za 7 dana pecanja. Tačnije 300e po ribolovcu.

Struja, internet, tuš, WC sve postoji, ali do toga treba doći. Od pozicije do toaleta potrebno je prepešačiti šumu, sve do parkinga (u našem slučaju oko 500metara). Od parkinga do toaleta ima sigurno 5 kilometara. Sigurno pola puta je lagana vožnja kroz šumu, dok je drugi deo puta asfaltiran. Nije baš prijatno iskustvo ukoliko vam se žuri. Tamo se nalazi i struja i sve ostalo.

Najveća riba jezera, ujedno i Francuski rekord je amur 38,7kg, pored toga upecan je i šaran od 37,4 kg i golać od 35kg. Pored ovih gromada pliva još mnogo komada preko 20kg. Problem je što se oni kreću daleko od najdaljeg našeg zabačaja. A uz obalu, gde se nalaze pozicije, nikad niko nije upecao šarana.

Postoji još jedna loša strana ovog jezera, koju sam saznao u razgovoru sa domaćinima.

Svake zime jezero se isušuje, prazni i potom izlovljava. Kako su nam rekli, bela riba se vadi i prodaje, a šaran se vraća nazad. To nije loše sa poslovne strane, ali mene previše podseća na riblju fabriku.

Unesi svoj komentar

*Ime:

E-mail:

smajli: smile wink wassat tongue laughing sad angry crying

Lov i Ribolov

Fruškogorski put 101

21208 Sr. Kamenica, Srbija

Tel: +381 69 2800-667

Ukoliko imate komentar, sugestiju, pa čak i primedbu u vezi naše emisije ili želite da nas kontaktirate iz nekog drugog razloga, kliknite na kovertu iznad da nam pošaljete e-mail.