Pecanje, sportski ribolov, prirodne lepote, samo u emisiji...

zemlje nastavak

Najnovije vesti

24.12.2010.
Komentara 2

Ribolov na Baltiku

Posle 15 dana provedenih na severu Švedske smo odlučili da kada smo vec u ovoj zemlji, dva dana provedemo na jugu, odnosno da odemo na Baltičko more, u grad, Helsenburg. Nažalost, nismo bili u mogućnosti da puno vremena odvojimo za obilazak samog grada, ali smo stigli da obiđemo gradsku marinu u kojoj su parkirane na stotine jedrilica i glisera što dovoljno govori o izuzetno razvijenom nautičkom turizmu. U marini nas je već čekao gospodin Ingemar Ekstrom, vlasnik jedrilice sa kojom smo trebali da isplovimo na Baltičko more. Pecaćemo bakalara koji, koliko sam cuo, preovladava ovim delom Baltičkog mora.

Posle nekih tridesetak minuta plovidbe stižemo. Pošto su svi nasi štapovi vec montirani, zabacujmo i počinje pecanje.
Način na koji se ovde lovi bakalar mi nije poznat pa sam neko vreme posmatrao kako to Negovan, Sava i Ingemar rade. Zabace sistem sa pilkerom, sačekaju da to sve padne na dno, kada se ceo sistem nađe na dnu, malo namotaju najlona na čekrk, taman toliko da se odvoji od dna, a zatim, naglo povlače štap na gore, pa polako popuste da sistem krene na dole, i to je to. Kada sam video da to nije neka nauka ubrzo sam i ja zabacio.
Struje Baltičkog mora su veoma jake što se nije moglo primetiti sve dok se pilkeri nisu zabacili. Dugo putovanje pilkera do dna je trajalo i trajalo, pa smo umesto onih od 100 zamenili za 200g. Nošeni morskom strujom prolazili smo pored vidno istaknutih zastavica koje su, kako smo kasnije saznali, označavale početak ili kraj mreža ribara koji u ovom delu love bakalara. Nije se dugo čekalo na ulov… samo posle nekih 10-15 minuta ulovljena je prva riba. Prvi moj bakalar nije nekih dimenzija ali je dobra mera za veceru. Samo nekoliko minuta kasnije Ingemar je imao ribu na štapu. I on je ulovio bakalara ali ispod mere. Kao svaki švedski ribolovac, ribu ispod mere, vratio je nazad u vodu. Na moj štap je udarilo nešto veliko. Ubrzo sam se sa sredine premestio na zadnji deo jedrilice odakle mi je bilo najzgodnije za vadenje. Adrealin je rastao svakim trzajem ribe. Trebalo ju je sa 30m dubine izvući na površinu, što moram priznati, nije bilo lako. Jaka morska struja, izuzetno težak pribor i neverovatno borbena riba ostavlja me je bez daha. Negovan mi reče da ove godine koliko on zna, niko, na udicu nije ulovio većeg bakalara. Ova riba severnih mora je za jelo izuzetno zdrava, ukusna i pravi delikates, naraste čak do 150 cm, ali zbog ogromne potražnje na svetskom tržistu, ovoj vrsti, na žalost, preti istrebljenje, sto znači da je populacija ove ribe sve manja i manja.

Sve u svemu, moje prvo iskustvo ribolova na Baltičkom moru je vrlo pozitivno. Postoje pravila koja se poštuju, ovde ribolovci pecaju, da bi pre svega, uživali. Naravno, ne uzima se sve što se ulovi, nego onoliko koliko im za taj dan potrebno, da li za neki ručak ili večeru, a ribari da bi obezbedili svoju egzistenciju. I jedni i drugi zavise od ribljeg fonda koji svojski čuvaju. Sa par sati koje smo proveli u ribolovu na ovom delu Baltičkog mora sam zadovoljan.
Lepo smo se napecali. Ulovili smo dve otrovne ribe pauk, na sreću bez ikakvih posledica, 6 lepih bakalara i nekoliko haringi...

Prvi deo ribolova na Baltičkom moru možete pogledati na televiziji Avala u subotu 08:15 i nedelju u 07:30.
Zbog formiranja i menjanja programske šeme televizije Avala, postoji mogucnost da se emisija ne emituje u subotu, kao što se vec dešavalo prethodnih subota, ali ce u nedelju emisija sigurno biti emitovana po planu! Mi se unapred izvinjavamo ako se emisija ne emituje u subotu, ali zaista nije do nas.

Hvala na razumevanju!

Bistro

23.12.2016. 00:54Komentarisao Lefty

lice

Going to put this artcile to good use now.

21.08.2016. 06:09Komentarisao Aneisha

part two we talked about the value of  excpnieneirg the new blog neighborhood with a Test Drive of WP.  Now this part-three article will review steps and strategies to keep readers informed and able

Unesi svoj komentar

*Ime:

E-mail:

smajli: smile wink wassat tongue laughing sad angry crying

Lov i Ribolov

Fruškogorski put 101

21208 Sr. Kamenica, Srbija

Tel: +381 69 2800-667

Ukoliko imate komentar, sugestiju, pa čak i primedbu u vezi naše emisije ili želite da nas kontaktirate iz nekog drugog razloga, kliknite na kovertu iznad da nam pošaljete e-mail.